Snickers til morgenmad? Det er faktisk slet ikke så usundt, som det lyder.

Snickersgrøden består nemlig primært af havregryn, som indeholder gode kostfibre, og som giver en god mæthed. En portion Snickersgrød (uden topping) indholder knapt 300 kcal; så det kan altså også være en god måde at stille lækkersulten, der har det med at komme snigende i løbet af eftermiddagen.

Ingredienser:

GRØD:

  • 1 dl havregryn (ca. 45 g)
  • 2 dl vand
  • 1 tsk peanutbutter* (ca. 15 g)
  • 2 skriver mørk pålægchokolade (ca. 6 g)

TOPPING:

Fremgangsmåde:

  1. Hæld havregryn, vand og peanutbutter i en lille gryde eller kasserolle.
  2. Bring grøden i kog under omrøring.
  3. Kog grøden til den har din fortrukne konsistens.
  4. Hæld grøden på et højt glas.
  5. Stik de 2 skiver pålægchokolade ned i midten af grøden.

Spis grøden som den er eller top med lidt peanuts, karamelsauce og hakket chokolade 🙂

Bon appetit!

Læs også: Chiagrød med choko-banan

Ved at bestille via vores links, er du med til at støtte op om magasinets skribenter og udvikling.
Reklamelinks er markeret med en *